Vermageringsdieet: 15 gulden regels

  • Probeer niet te snel te vermageren, maar geef de moed nooit op.
  • Drink minstens 1,5 a 2 liter water per dag, buiten de maaltijden.
  • Sla geen enkele maaltijd over.
  • Eet op regelmatige uren en ga er eens kalm voor zitten.
  • Eet langzaam en kauw goed.
  • Snoep niet tussen de maaltijden. U kunt wel kleine onschuldige tussendoortjes eten, zoals rauwe wortelen, radijsjes, selderij (opgelet, een appel wekt de eetlust op!).
  • Drink geen alcohol.
  • Begin uw hoofdmaal met een portie rauwe groenten (indien u veel honger hebt)
  • Doe nooit boodschappen met een lege maag, dan komt u niet zo gemakkelijk in de verleiding.
  • Zolang u nog geen ijzeren wil hebt, bant u beter voorlopig uit uw keuken de chocolade, worstjes, chips, enz. waar u zo snel aan toegeeft.
  • Kies voedsel met een hoge voedingswaarde, zoals bruin brood i.p.v. wit brood.
  • Melkproducten zijn heel goed voor u, maar vervang wel volle melk door magere- of karnemelk.
  • Weeg u één keer per week, altijd op hetzelfde uur en in dezelfde kleren (raak niet ontmoedigd wanneer u na een tweetal weken geen gewicht meer lijkt te verliezen: in iedere dieetkuur zijn er “adempauzes” waarin uw gewicht zich stabiliseert).

Iemand nog tips?

Reacties op “Vermageringsdieet: 15 gulden regels”

  1. Veel sporten helpt ook. Ik sport 3 keer per week een uurtje en heb sindsdien heel wat gewicht verloren. Gewoon een beetje joggen en af en toe ga ik eens met een vriendin naar de fitness.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *