Provider wisselen

Je hebt het gehad met je huidige internetprovider? Goed nieuws, je kunt kiezen uit een heleboel providers die je maar al te graag als klant willen.

De redenen om te veranderen van provider kunnen verschillend zijn. Het belangrijkste argument is de prijs. Goedkoper surfen is in deze tijden van hoge olie- en voedselprijzen meer dan welkom. België is dan ook heel duur als het op internetabonnementen aankomt. Een ander argument is de dienstverlening. Je moet als betalende klant goed behandeld worden. Bij problemen moet je de helpdesk (gratis) kunnen bereiken en het liefst met iemand spreken die ook jouw moedertaal kent. Een derde argument is de snelheid of datalimiet van je verbinding. België hinkt al jaren achterop als het op datalimieten aankomt. In de meeste Europese landen zijn deze al lang afgeschaft wegens achterhaald. De abonnementen zijn ook stukken goedkoper.

Je kunt er dus goed aan doen om van provider te wisselen. Er zijn echter ook een aantal keerzijdes aan de medaille. Een activatiekost kan namelijk vele tientallen euro’s kosten. Je bent je vertrouwde e-mailadres(sen) kwijt. Vergeet niet dat dit heel wat problemen met zich kan meebrengen. Voor je bij een nieuwe provider wil gaan, moet je beslist je aansluitbaarheid controleren. Niet alle providers dekken namelijk het hele land. Meestal zijn er heel wat verborgen kosten, zoals bv. een nieuwe modem. Soms moet je ook zelf instaan voor de technische installatie van je internetverbinding, wat niet evident is voor iemand die niet technisch onderlegd is.

Zet alles dus eerst eens goed op een rijtje en informeer je goed voor je voor (onaangename) verrassingen komt te staan!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *